Основні ознаки сучасного уроку:
-
оновлення змісту навчання;
-
єдність самовиховання, соціалізації та виховання;
-
демократизм;
-
розвиток ціннісно-смислової діяльності;
-
використання індивідуального підходу;
-
самостійний творчий пошук;
-
співпраця вчителя та учня;
-
розвиток творчих здібностей;
- упровадження інноваційних технологій.
- упровадження інноваційних технологій.
Інноваційні технології:
ü
розвиток критичного мислення;
ü
особистісно зорієнтоване навчання;
ü
ігрові технології;
ü
проблемне навчання;
ü
інтерактивне навчання;
ü
інформаційні технології та мультимедійні засоби
навчання…)
За оцінками сучасних психологів,
старший школяр,
читаючи очима, може
запам’ятати - 10% інформації,
слухаючи – 26%,
розглядаючи -30%,
слухаючи і
розглядаючи-50%,
обговорюючи – 70%,
особистий досвід -80%,
спільна діяльність з
обговоренням -90%,
навчання інших – 95%
Структура сучасного інтерактивного уроку значно відрізняються від традиційного і має
таку послідовність:
I.
Мотивація (5% робочого часу)
II.
Представлення теми та
очікуваних навчальних результатів (Приблизно 5% часу)
III.
Надання необхідної інформації (Приблизно 10% часу заняття).
IV.
Інтерактивна вправа — центральна частина заняття (як правило, 60% часу на
уроці)
V.
Підбиття підсумків, оцінювання
результатів уроку (до 15% часу уроку)
VI.
Домашнє
завдання та інструктаж до нього. (5% часу)
3
істин сучасного уроку:
- Сучасний урок – це організоване педагогом духовне спілкування, змістом якого є наукове знання, а результатом – інтелект кожного суб’єкта урочного спілкування, його духовного збагачення;
- Сучасний урок – це частина життя дитини. Проживання цього життя має відбуватися на рівні високої загальнолюдської культури. Педагог теж має жити на уроці, бути відкритим;
- Гуманізація виховання. Це зміна стосунків у системі
« вчитель - учень» - встановлення атмосфери
довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею.
Нестандартні уроки
Урок-спостереження;
Урок-експеримент;
Урок дослідження об’єкта;
Пошуковий урок;
Лабораторно-практичний урок;
Урок постановки проблем і їхнього рішення;
Урок конструювання понять (правил, закономірностей, гіпотез);
Урок конструювання теорій;
Урок роботи з першоджерелами (культурно-історичними аналогами)
Міжпредметний урок;
Урок філософського узагальнення.
Уроки креативного типу:
Урок складання і розв’язання завдань;
Урок-діалог (дискусія, диспут, евристична бесіда);
Урок-парадокс;
Урок-фантазія;
Урок винахідництва;
Урок технічної (наукової, прикладної, художньої, соціальної,
культурно-технічної, педагогічної) творчості;
Урок моделювання;
Урок «зміни» історії (власне рішення історичних подій);
Урок відкриттів;
Ділова гра;
Рольова гра;
Урок-подорож;
Урок навпаки (учень в ролі учителя);
Урок у школі майбутнього;
Прогностичний урок;
Урок захисту творчих робіт;
Урок-олімпіада;
урок творчого узагальнення.
Урок розробки індивідуальних освітніх програм;
Урок захисту індивідуальних освітніх програм;
Уроки з груповою роботою;
Урок-проект (з використанням методу проектів);
Урок-консультація (взаємоконсультація);
Урок-самооцінка;
Урок-залік; (самозалік)
Урок-рефлексія.
Уроки комунікативного типу:
Бінарний урок (ведуть два вчителі);
Урок рецензування;
Урок взаємоконтролю;
Урок-вернісаж;
Урок-виставка;
Урок-аукціон;
Урок-конференція;
Урок-змагання;
Урок-квк;
Урок – суд над явищем;
Урок – вистава;
Урок – «круглий стіл»;
Урок – панорама;
Урок – творчий звіт
Немає коментарів:
Дописати коментар