11/14/2014

Ознаки сучасного уроку



Основні ознаки  сучасного уроку:
-         оновлення змісту навчання;
-         єдність самовиховання, соціалізації та виховання;
-         демократизм;
-         розвиток ціннісно-смислової діяльності;
-         використання індивідуального підходу;
-         самостійний творчий пошук;
-         співпраця вчителя та учня;
-         розвиток творчих здібностей; 
 -  упровадження інноваційних технологій.
 Інноваційні технології:
ü розвиток критичного мислення;
ü особистісно зорієнтоване навчання;
ü ігрові технології;
ü проблемне навчання;
ü інтерактивне навчання;
ü інформаційні технології та мультимедійні засоби навчання…)
За оцінками сучасних психологів,
 старший школяр,
читаючи очима, може запам’ятати  -  10%  інформації,
слухаючи – 26%,
розглядаючи -30%,
слухаючи і розглядаючи-50%,
обговорюючи – 70%,
особистий досвід -80%,
спільна діяльність з обговоренням -90%,
 навчання інших – 95%
   Структура  сучасного інтерактивного уроку  значно відрізняються від традиційного і має таку послідовність:
I.            Мотивація   (5% робочого часу)

II.            Представлення теми та очікуваних навчальних результатів (Приблизно 5% часу)

III.            Надання необхідної інформації (Приблизно 10% часу заняття).

IV.            Інтерактивна вправа центральна частина заняття   (як правило, 60% часу на уроці)   

V.            Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку  (до 15% часу уроку)

VI.            Домашнє завдання та інструктаж до нього. (5%  часу)


 3 істин сучасного уроку:

  • Сучасний урок – це організоване педагогом духовне спілкування, змістом якого є  наукове знання, а результатом – інтелект кожного  суб’єкта урочного спілкування, його духовного збагачення;

  •    Сучасний урок – це частина життя дитини. Проживання цього життя має відбуватися на рівні високої загальнолюдської культури. Педагог теж має жити на уроці, бути відкритим;

  •    Гуманізація виховання. Це зміна стосунків у системі

 « вчитель - учень» - встановлення атмосфери довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею.                                              
Нестандартні уроки
Урок-спостереження;
Урок-експеримент;
Урок дослідження об’єкта;
Пошуковий урок;
Лабораторно-практичний урок;
Урок постановки проблем і їхнього рішення;
Урок конструювання понять (правил, закономірностей, гіпотез);
Урок конструювання теорій;
Урок роботи з першоджерелами (культурно-історичними аналогами)
Міжпредметний урок;
Урок філософського узагальнення.
Уроки креативного типу:
Урок складання і розв’язання завдань;
Урок-діалог (дискусія, диспут, евристична бесіда);
Урок-парадокс;
Урок-фантазія;
Урок винахідництва;
Урок технічної (наукової, прикладної, художньої, соціальної, культурно-технічної, педагогічної) творчості;
Урок моделювання;
Урок «зміни» історії (власне рішення історичних подій);
Урок відкриттів;
Ділова гра;
Рольова гра;
Урок-подорож;
Урок навпаки (учень в ролі учителя);
Урок у школі майбутнього;
Прогностичний урок;
Урок захисту творчих робіт;
Урок-олімпіада;
урок творчого узагальнення.
Урок розробки індивідуальних освітніх програм;
Урок захисту індивідуальних освітніх програм;
Уроки з груповою роботою;
Урок-проект (з використанням методу проектів);
Урок-консультація (взаємоконсультація);
Урок-самооцінка;
Урок-залік; (самозалік)
Урок-рефлексія.
Уроки комунікативного типу:
Бінарний урок (ведуть два вчителі);
Урок рецензування;
Урок взаємоконтролю;
Урок-вернісаж;
Урок-виставка;
Урок-аукціон;
Урок-конференція;
Урок-змагання;
Урок-квк;
Урок – суд над явищем;
Урок – вистава;
Урок – «круглий стіл»;
Урок – панорама;
Урок – творчий звіт



Немає коментарів:

Дописати коментар