1/21/2015

На допомогу вчителю української мови



Рекомендації
методичного об'єднання вчителів української мови та  літератури
Піщанська гімназія 16.01.2015р.
1.     Впровадження медіа-освіти – це важлива складова модернізації освіти, яка сприяє формуванню інформаційного суспільства.

2.     Вчителям української мови та літератури запровадити такий вид роботи, як ведення блогів (інтернет- щоденників, живий читацький щоденник).

3.     Впроваджувати  нові прийоми роботи в умовах нового інформаційного суспільства, коли змінюються цілі освіти і, отже, змінюється роль учителя, бо його головним завданням стає навчити школярів критичній переробці, сортуванню одержуваної інформації.

4.     Враховувати інтереси сучасних школярів до різноманітних мас-медіа та пропонувати різні методичні прийоми, спрямовані на створення власних медіа-продуктів (видання літературного журналу, випуск шкільної газети на літературну тематику, створення мультимедійної презентації, написання анотації на книжку(твір) до шкільної газети, підготовка фотографій, малюнків, колажів).

5.     Постійно та систематично працювати над вдосконаленням власної інформаційної компетенції. Так серед необхідних знань можна виокремити наступні: знання будови комп’ютера, знання україномовних ілюстрованих видань для підлітків (12 – 16 років): ««Планета знань», «Сто талантів», «Крилаті», «Барвінок», «Дивосвіт», «Веселочка», знання програм Microsoft Word, Point, Power Point, Photoshop, Opera, Internet Explorer; знання тематичних каталогів Trifle, Yahoo, Мета, знання пошукових системи українські ресурси Internet, Google і подібні, знання поштових серверів, знання Закону України «Про інтелектуальну власність», знання правил комунікації через кіберпростір (з віддаленим користувачем).

6.     Застосовувати елементи медіа-освіти як різновидів інноваційного навчання, що передбачає відмову від традиційної системи викладання, де вчитель домінує на уроці.  Важливий момент самостійної роботи в мікрогрупах, поєднання  різних форм роботи - читання, письмо, обговорення, творча робота, проектування та презентація.

7.     Пам'ятати, що використання медіа-продуктів здатне осучаснити процес шкільного вивчення  мови та літератури, стати додатковим фактом створення мотивації у читанні.


8.     Вчителям української мови та літератури володіти поняттями:  медіа-освіта, медіа-педагоги, медіа-культура, медіа-обізнаність, медіа-грамотність, медіа- компетентність, медіа - освітній рух.

 

Методист РМК                                                                            М.В. Федота

Немає коментарів:

Дописати коментар